ញ៉ាំ​អាហារ​ ៨​មុខ​នេះ​ខុស​ពេល នឹង​អាច​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​សុខភាព

  • 2018-05-09 05:04:00
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

ចន្លោះមិនឃើញ

អាហារ​ខ្លះ​មិន​ចេះ​តែ​អាច​ញាំ​បាន​គ្រប់​ពេល​ទេ​។​ អាហារ​ខ្លះ​ល្អ​នៅ​​ពេល​ព្រឹក​ អាហារ​ខ្លះ​ទៀត​ល្អ​នៅ​ពេល​យប់​។​ ហេតុ​នេះ​ហើយ​ទើប​យើង​ត្រូវ​ដឹង​ពី​របប​អាហារ​ឱ្យ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​ ជៀស​វៀង​ការ​ញ៉ាំ​ហើយ​អត់​ប្រយោជន៍ និង​នាំ​ឲ្យ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​សុខភាព​ទៀត៖​

១.​ ផ្លែ​ចេក​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ថ្ងៃ​ត្រង់​ ព្រោះ​វា​ជួយ​ដល់​ប្រព័ន្ធ​ភាព​សុំា​ និង​ស្បែក​។

  • មិន​គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​វា​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​មាន​ស្លេស្ម​ និង​រំលាយ​អាហារ​មិន​បាន​ល្អ​។

២​. ផ្លែ​ប៉ោម​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​មាន​ផ្ទុក​ជាតិ​រំអិល​(Pectin)​ដែល​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​ជាតិ​ស្ករ​ក្នុង​សរសៃ​ឈាម​និង​សារធាតុ​ខ្លាញ់​(Cholesterol)។

  • មិន​គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​ជាតិ​រំអិល​(Pectin)​ពិបាក​រលាយ​នៅ​ពេល​យប់​ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​ជាតិ​អាស៊ីត​កើន​ឡើង​។

៣​. សូកូឡា​ខ្មៅ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​ប្រឆាំង​និង​អុកស៊ីត​កម្ម​ដែល​ជួយ​ឱ្យ​ក្មេង​ជាង​វ័យ​និង​ជួយ​ការ​ពារ​ជំងឺ​បេះដូង​។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​សូកូឡា​ខ្មៅ​អាច​និង​គ្រោះ​ថ្នាក់​គឺ​ធ្វើ​ឱ្យ​ឡើង​ទម្ងន់។​

៤​. គ្រាប់​ធញ្ញជាតិ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ថ្ងៃ​ត្រង់ ​ព្រោះ​វា​ជួយ​ការពារ​មិន​ឱ្យ​សំពាធ​ឈាម​ឡើង​ និង​ជំនួយ​ដល់​បេះដូង។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់ ​ព្រោះ​វា​ពោរពេញ​ទៅ​ដោយ​កាល់ឡូរី​ និង​សារធាតុ​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ធាត់​។

៥​. សាច់​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ថ្ងៃ​ត្រង់​ ព្រោះ​វា​សំបូរ​ទៅ​ដោយ​ជាតិ​ដែក ​ជួយ​បង្កើន​ថាមពល​និង​បំបាត់​ភាព​ឈឺ​ចាប់។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​វា​ប្រើ​ពេល​៤​ទៅ​៦​ម៉ោង​ដើម្បី​រលាយ​ និង​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​រំលាយ​អាហារ​។

៦.​ យ៉ាអ៊ួរ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​វា​ជួយ​រំលាយ​អាហារ​ឱ្យ​បាន​លឿន​ និង​មិន​ឱ្យ​ឃ្លាន​នៅ​ពេល​យប់។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​ធ្វើ​ឱ្យ​ជាតិ​អាស៊ីត​កើន​ឡើង​ដែល​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ក្រពះ។​

៧​. ប៉េងប៉ោះ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​ប៉េងប៉ោះ​ជួយ​ដល់​ការ​រំលាយ​អាហារ​។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​ជាតិ​រំអិល​(Pectin) ​និង​ជាតិ​អាស៊ីត​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ក្រពះ​ហើម​។

៨​. ផ្លែ​ក្រូច​

  • គួរ​ញាំ​ជា​អាហារ​សម្រន់​ ព្រោះ​វា​ជួយ​បង្កើន​ដល់​ការ​រំលាយ​អាហារ​ និង​បង្កើន​មេតាប៉ូលីស​។​

  • មិន​គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​អាច​ប៉ះ​ពាល់​ដូច​ជា​យ៉ាអ៊ួរ​ដែរ ៕

អាហារ​ខ្លះ​មិន​ចេះ​តែ​អាច​ញាំ​បាន​គ្រប់​ពេល​ទេ​។​ អាហារ​ខ្លះ​ល្អ​នៅ​​ពេល​ព្រឹក​ អាហារ​ខ្លះ​ទៀត​ល្អ​នៅ​ពេល​យប់​។​ ហេតុ​នេះ​ហើយ​ទើប​យើង​ត្រូវ​ដឹង​ពី​របប​អាហារ​ឱ្យ​បាន​ត្រឹម​ត្រូវ​ ជៀស​វៀង​ការ​ញ៉ាំ​ហើយ​អត់​ប្រយោជន៍ និង​នាំ​ឲ្យ​មាន​គ្រោះថ្នាក់​ដល់​សុខភាព​ទៀត៖​

១.​ ផ្លែ​ចេក​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ថ្ងៃ​ត្រង់​ ព្រោះ​វា​ជួយ​ដល់​ប្រព័ន្ធ​ភាព​សុំា​ និង​ស្បែក​។

  • មិន​គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​វា​អាច​ធ្វើ​ឱ្យ​មាន​ស្លេស្ម​ និង​រំលាយ​អាហារ​មិន​បាន​ល្អ​។

២​. ផ្លែ​ប៉ោម​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​មាន​ផ្ទុក​ជាតិ​រំអិល​(Pectin)​ដែល​ជួយ​កាត់​បន្ថយ​ជាតិ​ស្ករ​ក្នុង​សរសៃ​ឈាម​និង​សារធាតុ​ខ្លាញ់​(Cholesterol)។

  • មិន​គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​ជាតិ​រំអិល​(Pectin)​ពិបាក​រលាយ​នៅ​ពេល​យប់​ និង​ធ្វើ​ឱ្យ​ជាតិ​អាស៊ីត​កើន​ឡើង​។

៣​. សូកូឡា​ខ្មៅ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​ប្រឆាំង​និង​អុកស៊ីត​កម្ម​ដែល​ជួយ​ឱ្យ​ក្មេង​ជាង​វ័យ​និង​ជួយ​ការ​ពារ​ជំងឺ​បេះដូង​។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​សូកូឡា​ខ្មៅ​អាច​និង​គ្រោះ​ថ្នាក់​គឺ​ធ្វើ​ឱ្យ​ឡើង​ទម្ងន់។​

៤​. គ្រាប់​ធញ្ញជាតិ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ថ្ងៃ​ត្រង់ ​ព្រោះ​វា​ជួយ​ការពារ​មិន​ឱ្យ​សំពាធ​ឈាម​ឡើង​ និង​ជំនួយ​ដល់​បេះដូង។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់ ​ព្រោះ​វា​ពោរពេញ​ទៅ​ដោយ​កាល់ឡូរី​ និង​សារធាតុ​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ធាត់​។

៥​. សាច់​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ថ្ងៃ​ត្រង់​ ព្រោះ​វា​សំបូរ​ទៅ​ដោយ​ជាតិ​ដែក ​ជួយ​បង្កើន​ថាមពល​និង​បំបាត់​ភាព​ឈឺ​ចាប់។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​វា​ប្រើ​ពេល​៤​ទៅ​៦​ម៉ោង​ដើម្បី​រលាយ​ និង​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ការ​រំលាយ​អាហារ​។

៦.​ យ៉ាអ៊ួរ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​វា​ជួយ​រំលាយ​អាហារ​ឱ្យ​បាន​លឿន​ និង​មិន​ឱ្យ​ឃ្លាន​នៅ​ពេល​យប់។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​ធ្វើ​ឱ្យ​ជាតិ​អាស៊ីត​កើន​ឡើង​ដែល​អាច​ប៉ះពាល់​ដល់​ក្រពះ។​

៧​. ប៉េងប៉ោះ​

  • គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​ប៉េងប៉ោះ​ជួយ​ដល់​ការ​រំលាយ​អាហារ​។

  • មិន​គួរ​ញាំ​ពេល​យប់​ ព្រោះ​ជាតិ​រំអិល​(Pectin) ​និង​ជាតិ​អាស៊ីត​ដែល​ធ្វើ​ឱ្យ​ក្រពះ​ហើម​។

៨​. ផ្លែ​ក្រូច​

  • គួរ​ញាំ​ជា​អាហារ​សម្រន់​ ព្រោះ​វា​ជួយ​បង្កើន​ដល់​ការ​រំលាយ​អាហារ​ និង​បង្កើន​មេតាប៉ូលីស​។​

  • មិន​គួរ​ញាំ​នៅ​ពេល​ព្រឹក​ ព្រោះ​វា​អាច​ប៉ះ​ពាល់​ដូច​ជា​យ៉ាអ៊ួរ​ដែរ ៕

ប្រភព៖ TheCollectiveInt ប្រែសម្រួល៖ តាន់ ច័ន្ទលក្ខិណា

អត្ថបទពេញនិយម