សញ្ញាតូចៗចំនួន ៥ នៃអារម្មណ៏របស់ក្មេង ដែលអ្នកដាក់ក្នុងថ្នាក់មត្តេយ្យ

  • 2024-10-17 06:30:00
  • ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0

តើអ្នកដឹងយ៉ាងណាថាកូនរបស់អ្នកកំពុងតែសប្បាយនៅថ្នាក់មតេយ្យ? កុំព្រងើយកន្តើយនឹងសញ្ញាសំខាន់ៗទាំង ៥ នេះ ម៉ាក់ៗដោយគ្រាន់តែសង្កេតបន្តិច អ្នកនឹងយល់ច្បាស់ពីអារម្មណ៍របស់កូនអ្នក ដែលអារម្មណ៏ទាំងនោះគឺ ៖

១ អារម្មណ៍រីករាយពេលត្រលប់មកផ្ទះ

សញ្ញាសំខាន់មួយដើម្បីវាយតម្លៃអារម្មណ៍របស់កុមារគឺថាតើកុមារញញឹមហើយត្រលប់មកវិញក្នុងអារម្មណ៍រីករាយឬអត់។ ប្រសិនបើកូនរបស់អ្នកហាក់ដូចជាមិនសប្បាយចិត្តពេញមួយថ្ងៃ ឬឆាប់ខឹង នោះគាត់ប្រហែលជាមានបញ្ហាខ្លះនៅសាលារៀន។

ការបង្ហាញសញ្ញាទាំងនេះអាចបង្ហាញថាកុមារកំពុងជួបប្រទះសម្ពាធ ភាពតានតឹង ឬប្រឈមមុខនឹងស្ថានភាពលំបាកដែលពួកគេមិនដឹងពីរបៀបដោះស្រាយ។ ផ្ទុយទៅវិញ ប្រសិនបើកុមារតែងតែរីករាយ និងរីករាយនៅពេលចែករំលែកបទពិសោធន៍វិជ្ជមានពីសាលារៀន វាឆ្លុះបញ្ចាំងពីជីវិតដែលពោរពេញដោយភាពរំភើបរីករាយ។ ក្មេងៗតែងតែមានទំនោរប្រាប់ឪពុកម្តាយរបស់ពួកគេអំពីហ្គេមគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ មិត្តភក្តិថ្មី និងមេរៀនគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ដែលពួកគេបានរកឃើញ។

ភាពរំជើបរំជួលនេះបង្ហាញថា កុមារមានអារម្មណ៍សុខស្រួល និងកំពុងអភិវឌ្ឍសង្គម និងអារម្មណ៍បានល្អ។

២ ភាពរីករាយនៃការនិទានរឿងនៅសាលា

តើកុមារចែករំលែកយ៉ាងសកម្មនូវអ្វីដែលកើតឡើងក្នុងជីវិតប្រចាំថ្ងៃនៅមតេយ្យដែរឬទេ? នៅពេលកុមារនិយាយអំពីមិត្តថ្មី បទចម្រៀងថ្មីដែលពួកគេបានរៀន ល្បែងគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ ឬទទួលបានការសរសើរពីគ្រូរបស់ពួកគេ ការចែករំលែកវិជ្ជមានទាំងនេះបង្ហាញថាពួកគេមានបទពិសោធន៍សម្បូរបែប និងចម្រុះ។ ផ្ទុយទៅវិញ ប្រសិនបើកូនរបស់អ្នកហាក់ដូចជាខ្មាស់អៀន ឬគ្រាន់តែស្ងាត់ពីសកម្មភាពប្រចាំថ្ងៃ នេះអាចបង្ហាញថាគាត់មានការលំបាកក្នុងការរួមបញ្ចូល និងទំនាក់ទំនងជាមួយអ្នកជុំវិញខ្លួន។

ដើម្បីលើកទឹកចិត្តកុមារឱ្យបើកទូលាយ និងចែករំលែក ឪពុកម្តាយគួរតែជ្រើសរើសពេលវេលា និងកន្លែងដែលមានផាសុកភាព ដូចជាបន្ទាប់ពីអាហារពេលល្ងាច ឬមុនពេលចូលគេង។ គ្រាទាំងនេះច្រើនតែបង្កើតលក្ខខណ្ឌល្អសម្រាប់ការសន្ទនា នៅពេលដែលកុមារមានអារម្មណ៍ធូរស្រាល និងមានអារម្មណ៍ស្រួល។

សាកល្បងប្រើសំណួរបើកចំហរ ដើម្បីទាញយកការចែករំលែកពីកូនរបស់អ្នក ដូចជា៖ "តើមានអ្វីដែលគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍នៅសាលាដែលអ្នកចង់ប្រាប់ថ្ងៃនេះទេ?" ឬ "តើអ្នកបានលេងជាមួយអ្នកណានៅថ្ងៃនេះ?" សំណួរទាំងនេះនឹងជួយកុមារឱ្យមានអារម្មណ៍ស្រួលក្នុងការបញ្ចេញមតិ និងចែករំលែកបទពិសោធន៍របស់ពួកគេឱ្យកាន់តែលម្អិត។

៣ កុមារញ៉ាំបានល្អ និងគេងលក់ស្រួល

ចំណង់អាហារ និងគុណភាពនៃការគេងគឺជាកត្តាសំខាន់ដែលឆ្លុះបញ្ចាំងពីស្ថានភាពសិក្សារបស់កុមារនៅសាលា។ នៅពេលដែលកុមារមានអារម្មណ៍សប្បាយរីករាយ ស្រឡាញ់ និងមានសុវត្ថិភាពនៅក្នុងសាលាមត្តេយ្យ រួមជាមួយនឹងការចូលរួមក្នុងសកម្មភាពសិក្សា និងលេងសមស្រប ពួកគេមានទំនោរទទួលទានអាហារបានល្អប្រសើរ និងគេងលក់ស្រួលនៅពេលយប់។

ផ្ទុយទៅវិញ ប្រសិនបើកុមារមានអារម្មណ៍ថប់បារម្ភ សម្រាក ឬអស់កម្លាំងក្នុងបរិយាកាសសិក្សា វានឹងប៉ះពាល់អវិជ្ជមានដល់ចំណង់អាហារ និងគុណភាពនៃការគេងរបស់ពួកគេ។ នៅពេលកុមារមានអារម្មណ៍អវិជ្ជមាន ការញ៉ាំអាចក្លាយទៅជាមិនពេញចិត្តចំពោះពួកគេ ដែលនាំឱ្យពួកគេបាត់បង់ចំណង់អាហារ ឬគ្រាន់តែញ៉ាំដោយព្រងើយកណ្តើយ។ នេះប៉ះពាល់ដល់ការអភិវឌ្ឍន៍រាងកាយ កាត់បន្ថយភាពធន់ និងបង្កើនហានិភ័យនៃជំងឺ។

លើសពីនេះ អារម្មណ៍នឿយហត់ និងមិនស្រួលពេលនៅសាលា អាចធ្វើឱ្យកុមារពិបាកគេងនៅពេលយប់។ គុណភាពនៃការគេងមិនគ្រប់គ្រាន់នឹងរារាំងសមត្ថភាពរបស់កុមារក្នុងការផ្តោតអារម្មណ៍ និងរៀននៅថ្ងៃបន្ទាប់ បង្កើតជាវដ្តដ៏កាចសាហាវដែលប៉ះពាល់ដល់ការវិវត្តន៍ទាំងមូលរបស់កុមារ។

៤ ចូលចិត្តច្រៀង និងលេងដោយសេរី

ការសង្កេតភាសាកាយវិការរបស់កូនអ្នកអាចផ្តល់នូវតម្រុយដ៏មានតម្លៃអំពីអារម្មណ៍ និងអារម្មណ៍របស់គាត់។ ជាឧទាហរណ៍ តើកុមារពិតជាមានភាពសប្បាយរីករាយក្នុងការសំដែងរបាំ ការរាំវង់កុមារ ឬចូលរួមក្នុងសកម្មភាពសិប្បកម្មដែលពួកគេបានរៀននៅក្នុងសាលាដែរឬទេ?

ប្រសិនបើកុមារមានទំនុកចិត្ត និងរំភើបក្នុងការចូលរួមក្នុងសកម្មភាពទាំងនេះ វាគឺជាសញ្ញាមួយបង្ហាញថា ពួកគេមានអារម្មណ៍សុខស្រួល និងសប្បាយរីករាយនៅក្នុងបរិយាកាសសិក្សារបស់ពួកគេ។

ផ្ទុយទៅវិញ ប្រសិនបើកុមារបង្ហាញភាពអៀនខ្មាស ឬមិនចង់ចូលរួម នេះអាចបង្ហាញថា កុមារមិនមានអារម្មណ៍ស្រួល ឬខ្វះទំនុកចិត្តលើកន្លែងសិក្សា។ សញ្ញាដូចជាការស្ទាក់ស្ទើរក្នុងការប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នា ការជៀសវាង ឬចូលរួមដោយស្ទាក់ស្ទើរអាចជាសញ្ញាដែលបង្ហាញថាកុមារពិបាកក្នុងការទំនាក់ទំនងជាមួយមិត្តភក្តិ ឬមានអារម្មណ៍ថាមានសម្ពាធពីសកម្មភាព។

៥ ការផ្លាស់ប្តូរជាវិជ្ជមាន និងការអភិវឌ្ឍន៍

ឪពុកម្តាយអាចវាយតម្លៃការអភិវឌ្ឍន៍របស់កូនពួកគេនៅសាលាដោយយកចិត្តទុកដាក់លើព័ត៌មានលម្អិតតូចៗ រួមទាំងស្ថានភាពអារម្មណ៍ បទពិសោធន៍ទូទៅ ទម្លាប់នៃការញ៉ាំ និងការគេង ក៏ដូចជារោគសញ្ញារាងកាយផងដែរ។

នៅពេលដែលកុមារបង្ហាញភាពរីករាយ ហើយមានឆន្ទៈក្នុងការចែករំលែករឿងដែលគួរឱ្យចាប់អារម្មណ៍ វាបង្ហាញថាពួកគេកំពុងសម្របខ្លួនបានយ៉ាងល្អទៅនឹងបរិយាកាសជុំវិញខ្លួន។ ផ្ទុយមកវិញ ប្រសិនបើកូនរបស់អ្នកនៅតែបន្តភាពព្រងើយកន្តើយ ឬមិនចង់ទៅសាលារៀន វាអាចជាសញ្ញាបង្ហាញថាគាត់មានការលំបាក ឬមានអារម្មណ៍មិនស្រួល។ លើសពីនេះ ឪពុកម្តាយគួរតែយកចិត្តទុកដាក់លើភាសាកាយវិការរបស់កុមារ រួមទាំងរបៀបដែលពួកគេផ្លាស់ទី ទំនាក់ទំនង និងបង្ហាញពីអារម្មណ៍។ ការរក្សាទំនាក់ទំនងជាមួយគ្រូបង្រៀនក៏មានសារៈសំខាន់ផងដែរដើម្បីឱ្យមានទិដ្ឋភាពដ៏ទូលំទូលាយអំពីស្ថានភាព និងការអភិវឌ្ឍន៍របស់កុមារ។

ប្រភព៖ phunutoday

អត្ថបទ៖ Tep Sovannmoly