ហេតុអ្វីបានជាកុមារត្រូវការពេលវេលាលេងកាន់តែច្រើន និងសកម្មភាពដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធតិចជាងមុន
- 2025-02-04 01:08:00
- ចំនួនមតិ 0 | ចំនួនចែករំលែក 0
ហេតុអ្វីបានជាកុមារត្រូវការពេលវេលាលេងកាន់តែច្រើន និងសកម្មភាពដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធតិចជាងមុន
ហេតុអ្វីបានជាកុមារត្រូវការពេលវេលាលេងកាន់តែច្រើន និងសកម្មភាពដែលមានរចនាសម្ព័ន្ធតិចជាងមុន។ ការលេងគឺមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍកម្លាំងផ្លូវចិត្ត ភាពធន់ និងសុខភាពផ្លូវចិត្ត។
ចំណុចសំខាន់ៗ៖
• ការលេងមិនមែនគ្រាន់តែជាការសប្បាយប៉ុណ្ណោះទេ វាជាឧបករណ៍ដ៏សំខាន់មួយដែលជំរុញកម្លាំងផ្លូវចិត្ត និងសុខុមាលភាពផ្លូវចិត្តសម្រាប់កុមារ។
• ការលេងបែបស្រមើស្រមៃផ្តល់ឱ្យកុមារនូវឱកាសដើម្បីស្វែងយល់ពីសេណារីយ៉ូ តួនាទី និងលទ្ធភាពផ្សេងៗ។
• ទំនុកចិត្តដែលទទួលបានពីការស្ទាត់ជំនាញខាងរាងកាយអាចនាំទៅដល់ផ្នែកផ្សេងទៀតនៃជីវិតផងដែរ។
• ខណៈពេលដែលវាមានប្រយោជន៍ក្នុងការផ្តល់ឱ្យកុមារនូវពេលវេលាលេងដែលមិនមានរចនាសម្ព័ន្ធ អ្នកក៏អាចបញ្ចូលការលេងទៅក្នុងជីវិតប្រចាំថ្ងៃផងដែរ។ ក្មេងៗត្រូវការពេលវេលា និងឱកាសដើម្បីរត់ជុំវិញស្មៅ សាងសង់បន្ទាយ និងលេងស្លៀកពាក់។ ការលេងមិនមែនគ្រាន់តែជាការកម្សាន្តប៉ុណ្ណោះទេ វាជាឧបករណ៍ដ៏សំខាន់មួយដែលជំរុញកម្លាំងផ្លូវចិត្ត និងសុខុមាលភាពផ្លូវចិត្ត។
ការចិញ្ចឹមកូនឱ្យរឹងមាំ ជួនកាលពាក់ព័ន្ធនឹងការធ្វើតិចសម្រាប់ពួកគេ មិនមែនច្រើននោះទេ។ ការអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេលេងគ្រាន់តែជាវិធីមួយដែលយើងអាចដើរថយក្រោយ ហើយផ្តល់ឱកាសឱ្យពួកគេរៀនអំពីខ្លួនឯង បរិស្ថានរបស់ពួកគេ និងមនុស្សផ្សេងទៀត។ ការសិក្សាបានបង្ហាញថា ការរៀនដោយផ្អែកលើការលេងអាចធ្វើឱ្យប្រសើរឡើងនូវ ការចងចាំ ជំនាញភាសា និង ការគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍ ។ ការលេងគឺជាវិធីធម្មជាតិ និងមានប្រសិទ្ធភាពសម្រាប់កុមារក្នុងដំណើរការបទពិសោធន៍ និងអារម្មណ៍របស់ពួកគេ ដែលអ្នកព្យាបាលជាច្រើនប្រើ ការព្យាបាល ដោយការលេង ដើម្បីជួយកុមារឱ្យដោះស្រាយបញ្ហានានា។ តាមរយៈការលេង កុមារទទួលបានអារម្មណ៍នៃការគ្រប់គ្រង និងភាពស្ទាត់ជំនាញលើបរិយាកាសរបស់ពួកគេ ដែលជាមូលដ្ឋាន
គ្រឹះសម្រាប់កម្លាំងផ្លូវចិត្ត ការលេងបែបស្រមើលស្រមៃ ដោះសោការច្នៃប្រឌិត និងការដោះស្រាយបញ្ហា ការលេងបែបស្រមើស្រមៃ ដែលត្រូវបានគេស្គាល់ថាជាល្បែងក្លែងបន្លំ ផ្តល់ឱ្យកុមារនូវឱកាសដើម្បីស្វែងយល់ពីសេណារីយ៉ូ តួនាទី និងលទ្ធភាពផ្សេងៗ។ មិនថាពួកគេដើរតួជាកំពូលវីរបុរស វេជ្ជបណ្ឌិត ឬអ្នករុករកទេ កុមារប្រើ ការស្រមើលស្រមៃ របស់ពួកគេ ដើម្បីរុករកស្ថានភាពស្មុគស្មាញ ដែលជួយបង្កើនជំនាញដោះស្រាយបញ្ហារបស់ពួកគេ។ ពួកគេប្រហែលជាត្រូវយកឈ្នះលើបញ្ហាប្រឈមជាក់ស្តែង ដូចជារបៀបសាងសង់ប្រាសាទចេញពីខ្នើយជាដើម។ ឬពួកគេអាច
ដោះស្រាយបញ្ហាប្រឈម ការលេងបែបស្រមើស្រមៃជំរុញឱ្យ មានការច្នៃប្រឌិត អនុញ្ញាតឱ្យកុមារគិតនៅខាងក្រៅប្រអប់ និងចាត់ទុកបញ្ហាប្រឈមជាឱកាសជាជាងឧបសគ្គ។
ការលេងរាងកាយបង្កើតទំនុកចិត្ត និងបំបាត់ភាពតានតឹង ការលេងរាងកាយ រួមទាំងសកម្មភាពដូចជា ការរត់ ការលោត និងការឡើងភ្នំ មិនត្រឹមតែមានសារៈសំខាន់សម្រាប់សុខភាពរាងកាយប៉ុណ្ណោះទេ ប៉ុន្តែថែមទាំងសម្រាប់កម្លាំងផ្លូវចិត្តផងដែរ។ ការលេងរាងកាយជួយឱ្យកុមារបញ្ចេញថាមពល និង ស្ត្រេស លើកកម្ពស់ការសំរាកលំហែ និងការគ្រប់គ្រងអារម្មណ៍កាន់តែប្រសើរឡើង។ ការធ្វើលំហាត់ប្រាណដោយខ្លួនឯងគឺសំខាន់។ មិនដូចថ្នាក់រៀនដែលគ្រូបង្វឹក ឬគ្រូអាចផ្តល់ការណែនាំដល់ពួកគេអំពីរបៀបបញ្ចប់កិច្ចការនោះទេ ការលេងដោយគ្មានរចនាសម្ព័ន្ធផ្តល់ឱ្យពួកគេនូវឱកាសក្នុងការបរាជ័យ រៀនពីកំហុសរបស់ពួកគេ ហើយព្យាយាមម្តងទៀតដោយគ្មានសម្ពាធដែលពួកគេត្រូវបានវិនិច្ឆ័យ។ ទំនុកចិត្ត ដែលទទួលបានពីការស្ទាត់ជំនាញខាងរាងកាយ បញ្ចូលទៅក្នុងផ្នែកផ្សេងទៀតនៃជីវិតផងដែរ ។ កុមារដែលមានឱកាសញឹកញាប់ និងសេរីភាពក្នុងការចូលរួមក្នុងការលេងរាងកាយ មានជំនឿកាន់តែខ្លាំងលើសមត្ថភាពរបស់ពួកគេក្នុងការយកឈ្នះលើបញ្ហាប្រឈមនានា។
ការលេងសង្គមជំរុញភាពវៃឆ្លាតខាងអារម្មណ៍ និងកិច្ចសហប្រតិបត្តិការ ការលេងសង្គមពាក់ព័ន្ធនឹងការប្រាស្រ័យទាក់ទងជាមួយមិត្តភក្ដិ ដែលមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ការអភិវឌ្ឍ បញ្ញាអារម្មណ៍ និងជំនាញសង្គម។ តាមរយៈហ្គេម និងសកម្មភាពជាក្រុម កុមាររៀនប្រាស្រ័យទាក់ទងគ្នា ចរចា និងចែករំលែក ដែលជាធាតុផ្សំសំខាន់នៃ ភាពធន់នឹង អារម្មណ៍ខណៈពេលដែលមិនមានអ្វីខុសជាមួយកីឡាជាក្រុម និងឱកាសដែលដឹកនាំដោយមនុស្សពេញវ័យសម្រាប់ការលេងសង្គម ឱកាសក្នុងការលេងដោយគ្មានច្បាប់បង្កើតឡើងដោយមនុស្សពេញវ័យក៏សំខាន់ផងដែរ។ កុមារត្រូវការឱកាសដើម្បីអនុវត្តជំនាញសង្គមរបស់ពួកគេដូចជាការនិយាយ សុំជំនួយ ឬដឹកនាំមិត្តភ័ក្តិរបស់ពួកគេ។ការលេងសង្គមបង្រៀនការយល់ចិត្ត ជួយកុមារឱ្យយល់ និងឆ្លើយតបទៅនឹងអារម្មណ៍របស់អ្នកដទៃ ដែលជាកត្តាសំខាន់សម្រាប់ការកសាងទំនាក់ទំនងរឹងមាំ និងគាំទ្រ។
គន្លឹះជាក់ស្តែងសម្រាប់ការបញ្ចូលការលេង ខណៈពេលដែលកុមារមួយចំនួននឹងប្រែក្លាយអ្វីទៅជាឱកាសសម្រាប់ការលេង (រួមទាំងម៉ោងអាហារ) កុមារផ្សេងទៀតអាចប្រកាសថាពួកគេ ធុញទ្រាន់ នៅពេលដែលបានផ្តល់ពេលវេលាមិនមានរចនាសម្ព័ន្ធ។ នេះគឺជាគន្លឹះជាក់ស្តែងមួយចំនួនសម្រាប់ការលើកទឹកចិត្តដល់ការលេង៖
1. បង្កើតបរិយាកាសដែលងាយស្រួលលេង កំណត់កន្លែងសុវត្ថិភាពសម្រាប់កុមារ ដែលកូនរបស់អ្នកអាចចូលរួមដោយសេរីក្នុងការលេងប្រភេទផ្សេងៗគ្នាដោយមិន ខ្លាច ខូច ឬរងរបួស។ អ្នកមិនចាំបាច់ផ្តល់ឈុតលេងល្អិតល្អន់ ឬប្រដាប់ក្មេងលេងរាប់តោននោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ វត្ថុប្រចាំថ្ងៃដូចជាប្រអប់ក្រដាសកាតុងធ្វើកេស និងខ្នើយបន្ថែមអាចផ្តល់ឱកាសដ៏អស្ចារ្យសម្រាប់ការលេង។
2. លើកទឹកចិត្តការលេងដោយគ្មានរចនាសម្ព័ន្ធ អនុញ្ញាតឱ្យកុមារមានពេលវេលាសម្រាប់ការលេងដោយឥតគិតថ្លៃ ដែលពួកគេអាចជ្រើសរើសសកម្មភាពដែលពួកគេចាប់អារម្មណ៍។ នេះអាចជំរុញឯករាជ្យភាព និង ការលើកទឹកចិត្ត ខ្លួនឯង ។ លើកទឹកចិត្តពួកគេឱ្យស្វែងរកអ្វីដែលត្រូវធ្វើនៅពេលដែលពួកគេធុញទ្រាន់។
3. បញ្ចូលខ្លួនអ្នកក្នុងការលេង ចូលរួមក្នុងសកម្មភាពពេលលេង ដែលអាចពង្រឹងចំណងមិត្តភាពរបស់អ្នកជាមួយកុមារ និងផ្តល់ការយល់ដឹងអំពីគំនិត និងអារម្មណ៍របស់ពួកគេ។ ដោះស្រាយបញ្ហាសុវត្ថិភាព ប៉ុន្តែព្យាយាមជៀសវាងការផ្តល់យោបល់ច្រើន ឬសួរសំណួរច្រើនពេក។ ផ្ទុយទៅវិញ គ្រាន់តែឈានជើងចូលទៅក្នុងពិភពរបស់ពួកគេ ហើយលេងជាមួយគ្នា។
4. តុល្យភាព ពេលវេលាអេក្រង់ ខណៈពេលដែលហ្គេមឌីជីថលអាចជាការអប់រំ ពួកគេមិនគួរជំនួសការលេងរាងកាយ និងការស្រមើលស្រមៃនោះទេ។ លើកទឹកចិត្តដល់សកម្មភាពក្រៅផ្ទះ និងអន្តរកម្មជាមួយមិត្តភក្តិ។
5. ប្រើការលេងជាឧបករណ៍បង្រៀន មិនថាអ្នកកំពុងបង្រៀនកូនរបស់អ្នកពីរបៀបធ្វើកិច្ចការថ្មី ឬអ្នកចង់ឱ្យពួកគេរៀនពីរបៀបអញ្ជើញកូនផ្សេងទៀតឱ្យលេង សូមប្រើការលេងជាឧបករណ៍សិក្សា។ ការច្រៀង ការនិទានរឿង ឬលំហាត់សម្តែងគ្រាន់តែជាឧទាហរណ៍មួយចំនួននៃវិធីសប្បាយៗដើម្បីបង្រៀនបំណិនជីវិត។
បង្កើតបរិយាកាសលេងសើច ខណៈពេលដែលវាមានប្រយោជន៍ក្នុងការផ្តល់ឱ្យកុមារនូវពេលវេលាលេងដែលមិនមានរចនាសម្ព័ន្ធ អ្នកក៏អាចបញ្ចូលការលេងទៅក្នុងទម្លាប់ប្រចាំថ្ងៃរបស់ពួកគេផងដែរ។ អនុញ្ញាតឱ្យពួកគេធ្វើពុតជាស្លៀកពាក់ជាកំពូលវីរបុរស នៅពេលដែលពួកគេត្រៀមខ្លួនសម្រាប់ថ្ងៃរបស់ពួកគេ ឬអនុញ្ញាតឱ្យពួកគេប្រែក្លាយអាហារសម្រន់របស់ពួកគេទៅជាដាយណូស័រ នឹងជួយពួកគេឱ្យរីកចម្រើន។
សូមចងចាំថា ការរៀនអំពីកម្លាំងផ្លូវចិត្ត មិនចាំបាច់ជាមេរៀនអង្គុយចុះនោះទេ។ ផ្ទុយទៅវិញ វាអាចជាដំណើរផ្សងព្រេងដ៏រីករាយ ដែលជួយពួកគេឱ្យរីកចម្រើនទៅជាមនុស្សពេញវ័យដែលមានទំនុកចិត្ត និងរឹងមាំខាងផ្លូវចិត្ត ដែលមានពេលទំនេរច្រើនក្នុងការលេង។