គួរទទួលទានស៊ុតប៉ុន្មានគ្រាប់ក្នុងមួយសប្តាហ៍ល្អសម្រាប់សុខភាព?

  • 2020-10-27 02:28:00
  • ចំនួនមតិ 2 | ចំនួនចែករំលែក 12

ស៊ុតមានតម្លៃអាហារូបត្ថម្ភខ្ពស់ប៉ុន្តែការបរិភោគច្រើនពេកនឹងបង្កផលប៉ះពាល់អវិជ្ជមានដល់រាងកាយ។

តម្លៃអាហារូបត្ថម្ភរបស់ស៊ុត

ស៊ុតជាអាហារដែលមានជីវជាតិខ្ពស់រួមមានប្រូតេអ៊ីន ខ្លាញ់ កាល់ស្យូម ជាតិដែក ស័ង្កសី សេលេញ៉ូម វីតាមីនB១២ D…ក្នុងពង ១០០ ក្រាម (រួមមានពណ៌សនិងលឿង) ដែលមាន៖ ប្រូតេអ៊ីន ៤,៨ ក្រាម, ខ្លាញ់ ១១,៦ ក្រាម, ៥៥ មីលីក្រាម កាល់ស្យូម, ជាតិដែក ២៧០ មីលីក្រាម, អាស៊ីដ ៤៧g, ផូស្វ័រ ២១០ មីលីក្រាម, វីតាមីនបេ ១២, ១,២៩ ក្រាមវីតាមីនបេ ១២, វីតាមីន ៧០០g, អាស៊ីតខ្លាញ់ polyunsaturated ១,៣៦ ក្រាម, កូឡេស្តេរ៉ុល ៤៧០ មីលីក្រាមនិងសារធាតុរ៉ែជាច្រើនទៀតអាស៊ីតខ្លាញ់ឆ្អែតនិងមិនឆ្អែត។

ស៊ុតត្រូវបានបែងចែកជាពីរផ្នែកគឺពណ៌សនិងពណ៌លឿង។ នៅក្នុងស៊ុតស្រស់ផ្នែកទាំងពីរនេះមានភាពខុសគ្នាដាច់ពីគ្នា។ នៅពេលស៊ុតមានវ័យចំណាស់ពណ៌សគឺស្តើងហើយព្រំដែនរវាងផ្នែកទាំងពីរត្រូវបានបាត់បង់។

នៅក្នុងស៊ុតពណ៌លឿងមានតម្លៃអាហារូបត្ថម្ភខ្ពស់។ ក្នុងសាច់លឿង ១០០ ក្រាមមានប្រូតេអ៊ីន ១៣,៦ ក្រាម, ជាតិខ្លាញ់ ២៩,៨ ក្រាម, កាល់ស្យូម ១៣៤ មីលីក្រាម, ជាតិដែក ៧.០ មីលីក្រាម, ស័ង្កសី ៣,៧ មីលីក្រាម, ជាតិ folate ១៤៦- មីលីក្រាម, វីតាមីន ៩៦០ ក្រាម, កូឡេស្តេរ៉ុល ៩០០ មីលីក្រាមនិងវីតាមីននិងជាតិរ៉ែជាច្រើនទៀត។​ ពណ៌សសាច់លឿងមានទម្រង់អាហារូបត្ថម្ភទាប។ ស្បែកស ១០០ ក្រាមមានប្រូតេអ៊ីនប្រហែល ១០,៣ ក្រាម, កាល់ស្យូម ១៩ មីលីក្រាម។

ស៊ុតត្រូវបានគេចាត់ទុកថាជាអាហារដ៏ល្អព្រោះវាផ្ទុកបរិមាណដ៏ច្រើននៃជាតិខ្លាញ់ lecithin ។ សារធាតុនេះកម្រត្រូវបានរកឃើញនៅក្នុងអាហារផ្សេងទៀត។ វាមានប្រសិទ្ធិភាពក្នុងការគ្រប់គ្រងកូឡេស្តេរ៉ុលទប់ស្កាត់ការប្រមូលផ្តុំកូលេស្តេរ៉ុលនៅក្នុងខ្លួននិងជំរុញដំណើរការបំបែកនិងបំបែកកូឡេស្តេរ៉ុល។

ទន្ទឹមនឹងនេះដែរ តួលេខនៅក្នុងបណ្តាប្រទេសអ៊ឺរ៉ុបសហរដ្ឋអាមេរិកនិងជប៉ុនគឺ ២៥០-៣០០ ពង សម្រាប់មនុស្សម្នាក់ ក្នុងមួយឆ្នាំ។

នៅក្នុងស៊ុតបរិមាណកូឡេស្តេរ៉ុលមានចំនួនច្រើនដូច្នេះមនុស្សជាច្រើនឆ្ងល់អំពីអាហារនេះ។

ក្រសួងសុខាភិបាលក៏បានចេញសេចក្តីណែនាំស្តីពីបរិមាណស៊ុតដែលមនុស្សម្នាក់ៗគួរទទួលទានតាមអាយុ។ ពិសេស:

  • ក្មេងអាយុក្រោម ៦ ឆ្នាំគួរបរិភោគ ៥-៦ ពង / សប្តាហ៍ដើម្បីជួយអភិវឌ្ឍខួរក្បាល។ ក្មេងអាយុលើសពី ៦ ឆ្នាំគួរបរិភោគផ្លែឈើ ៤-៥ ផ្លែ / សប្តាហ៍។
  • មនុស្សពេញវ័យបរិភោគផ្លែឈើ ៣-៤ ផ្លែ / សប្តាហ៍។
  • អ្នកដែលមានកូលេស្តេរ៉ុលលើសមិនគួរដកអាហារនេះចេញពីរបបអាហារទេហើយត្រូវបានគេណែនាំអោយញ៉ាំ 1-2 ពង / សប្តាហ៍។

ប្រភព៖ Phunutoday ប្រែ​សម្រួល៖ សិរីរត្នន៍